'It's all about the experience'
'We werken open en transparant. Erg belangrijk want onze dienstverlening is gebaseerd op vertrouwen.'
Tekst: Marian Vullings
Fotografie: D&B The Mobility Group
Dit artikel verscheen eerder in Pure Luxe Magazine (Editie 3, 2018).
Aarzelt u ook weleens een halve seconde wanneer u uw autosleutels aan de valet parker geeft? Zo gauw u uw voet over de drempel zet, bent u het waarschijnlijk alweer vergeten. En dát is precies de bedoeling. U kunt met een gerust hart van uw avond genieten.
Vol trots vertelt Filip Cwiklinski over wat zijn collega's bij D&B The Mobility Group voor hun klanten betekenen. 'We verzorgen de complete valet parking bij een chic hotel of helpen eventmanagers bij vervoersissues van en naar het evenemententerrein. Met onze 450 medewerkers, van studentchauffeurs tot parkeerbegeleiders tot single point of contact-projectmanagers, kunnen wij u op het gebied van mobiliteit helemaal ontzorgen. Of het nou gaat om een enkele chauffeursdienst of het regelen van een shuttledienst voor 100.000 eventbezoekers.'
Naamsverwarring
Met 140.000 valet geparkeerde auto's op jaarbasis weet Filip waarover hij het heeft. D&B The Mobility Group is de vakspecialist op het gebied van vervoer en mobiliteit, en bestaat dit jaar alweer 25 jaar. Het begon met studenten Derek en Bas die zichzelf en medestudenten verhuurden als privéchauffeur. Ze reden toentertijd klanten - in de eigen auto van de klant - van de ene naar de volgende afspraak, maar vanaf dat startpunt zijn ze snel gegroeid. 'Misschien dat de naam - D&B - in het begin bij deze groei heeft geholpen,' denkt Filip hardop. 'Aan de telefoon denkt de ontvanger vaak dat ze iemand van De Nederlandsche Bank, DNB, aan de lijn hebben als ik bel. Het is dan wat makkelijker om iemand op beslissersniveau aan de telefoon te krijgen, waarna ik altijd snel het misverstand uit de wereld help. Maar dan heb ik wel al gesproken met de juiste persoon.'
Vijfsterrenservice
Filip: 'Onze chauffeurs, valetparkers en parkeerbegeleiders zijn vaak de eerste mensen die je ziet als je zelf een evenement bezoekt of ergens gaat eten. Iedereen weet hoe belangrijk die eerste indruk is, dus daar doen we ons uiterste best voor. We zijn dan ook erg trots dat veel klanten ons deze rol toevertrouwen. Zij weten dat wij hun gasten een vijfsterrenservice bieden. Over het algemeen hebben de gasten niet eens door dat onze mensen voor D&B werken en niet rechtstreeks voor bijvoorbeeld Waldorf Astoria, TomTom of Schiphol. At the end of the day, it's all about the experience.'
Blijven innoveren
D&B The Mobility Group blijft innoveren, op dit moment vooral in de techniek en automatisering. Zo is er bij Schiphol een fotostraat gemaakt die gekoppeld is aan een app. 'In deze straat worden alle auto's bij het binnenrijden van de garage gefotografeerd en gecontroleerd op schades, zodat hier achteraf geen misverstanden over ontstaan. Wij tracken ook de gps van onze chauffeurs, zodat er altijd helderheid is over het aantal afgelegde kilometers, de gereden snelheid en de locatie waar de auto geparkeerd heeft gestaan: heel open en transparant. Erg belangrijk, want onze dienstverlening is gebaseerd op vertrouwen. En onze technologie bevestigd dat we dat vertrouwen waard zijn.'
Bugatti en Lamborghini
Filips carrière begon in 2002 als studentchauffeur bij D&B. En zijn hele studententijd heeft hij hier gewerkt. 'Ik heb als jonge jongen bijna alles mogen rijden wat er op de openbare weg te vinden is. De meest bijzondere auto's? De Bugatti Veyron en de Lamborghini Diablo GTR,' vertelt Filip grinnikend. 'Na mijn studie ben ik zelf gaan ondernemen. Tot 2014, toen vond ik het tijd om terug te keren naar D&B, waar ik snel de kans kreeg om General Manager te worden. De afgelopen drie jaar zijn we genomineerd voor de FD Gazellen omdat we tot de snelst groeiende bedrijven van Nederland behoren. Het is ons doel om die nominatie dit jaar weer binnen te slepen en met ons hechte team werken we daar hard voor. We zijn op de juiste weg.'
Over D&B The Mobility Group:
D&B The Mobility Group is gevestigd in Amstelveen. Als aanbieder van mobiliteitsdiensten verzorgt D&B onder andere chauffeursdiensten in de vorm van een studentchauffeur / privé chauffeur, valet parking, shuttle service, event support en parkeerbegeleiding.
Comments