AllSeas

8 Jan 2015

ALLE HENS AAN DEK VOOR HET GROOTSTE SCHIP OOIT GEBOUWD!

 

D&B The Mobility Group heeft tijdens de 4 dagen durende inauguratie van het grootste schip ooit gebouwd de valet parking en parkeerbegeleiding verzorgd voor ruim 2500 gasten.

De onthulling van de Pioneering Spirit ging gepaard met een spectaculair feest, waarvan voorbereidingen ruim 6 maanden werk in beslag hebben genomen. Op de eerste dag verwelkomde D&B de VIP gasten voor de overnachtingen op de verschillende riviercruiseschepen. Op de daaropvolgende dag verzorgde D&B The Mobility Group met 8 touring cars het vervoer van buitenlandse gasten vanaf de diverse luchthavens naar Futureland. Tevens verzorgde D&B de valet parking van ruim 200 auto’s in een speciaal hiertoe opgetrokken VIP valet parking overdekking, voor een overdekte en droge aankomst. Op dag 3 en vier van het evenement ontving D&B nog eens ruim 800 auto’s per dag en verzorgde zij alle parkeerbegeleiding en shuttle serviceverlening rondom het evenement, dat zo exclusief was dat er gedurende het event zelf een strikt foto en social media verbod gold zodat er niks zou uitlekken over de 4 dagen durende inauguratie.

 

D&B The Mobility Group heeft, in samenwerking met verkeersregelaarsorganisatie Traffic Support, een mobiliteitsplan geschreven en de vergunning bij de provincie aangevraagd om bewegwijzering te plaatsen langs de N15 om ervoor te zorgen dat de gasten de evenement locatie goed konden vinden.

 

Over de Pioneering Spirit (PS)

Met een lengte van 382 m en een breedte van 123 m (oorspronkelijk 117m) was dit schip, ten tijde van het event, het grootste ter wereld. Met deze afmetingen is het even groot als twee supertankers en in oppervlakte gelijk aan acht voetbalvelden. In juni 2010 plaatste Allseas de bouworder bij Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering. Het ging om een bedrag van 454,5 miljoen op een totaal van 1,3 miljard euro. De Pioneering Spirit zal grote platformen van zo’n 48.000 ton in één keer van hun sokkel kunnen lichten en vervoeren,[4] in plaats van in kleine stukjes zoals nu gebruikelijk is. Het vaartuig zal ook pijplijnen met diameters van 6 tot 68 inch voor olie- en gastransport kunnen leggen op een diepte tot 3500 m, en dit met een recordsnelheid van ruim zeven kilometer per dag.Het schip werd in 2014 van de werf in Korea naar Rotterdam gebracht om daar afgebouwd te worden. Op 8 januari 2015 kwam het aan in de Alexiahaven op de Tweede Maasvlakte en ging daar voor anker.

Over D&B The Mobility Group:

D&B The Mobility Group is gevestigd in Amsterdam. Als aanbieder van mobiliteitsdiensten verzorgt D&B onder andere chauffeursdiensten in de vorm van een studentchauffeurprivé chauffeur, valet parking service en parkeerbegeleiding.

Please reload

Zoeken op tags

Cases

Please reload

Volg ons

  • D&B The Mobility Group LinkedIn
  • D&B The Mobility Group Facebook
  • D&B The Mobility Group Instagram