D&B The Mobility Group wint Europese aanbesteding ‘Schiphol Valet Parking’

18 Mar 2019

De Valet Services gelden als de topproducten in het totale parkeerportfolio van Schiphol. In 2018 werd deze dienstverlening opnieuw aanbesteed middels een Europese tenderprocedure. D&B kwam als winnaar uit de bus en is daarmee in staat geweest het partnership met Schiphol Nederland meerjarig te verlengen. 

 

Schiphol biedt haar reizigers twee verschillende Valet producten. “Terminal Valet Parking” is de kwalitatief hoogwaardige parkeerservice voor de veeleisende reiziger. De dienstverlening aan de klant vindt plaats direct voor de terminal en bij een balie in het terminalgebouw. “P6 Valet Parking” is een relatief nieuwe propositie en vindt plaats in een parkeergarage nabij de terminal. Beide Valet proposities behoren traditiegetrouw tot de best presterende producten op Schiphol.

 

In de afgelopen 7 jaar waarin D&B de Valet Parking heeft mogen uitvoeren in opdracht van Schiphol is het product gegroeid van 38.000 geparkeerde voertuigen naar ruim 120.000 parkeringen per jaar. Internationale luchthavens gelden als de meest fijnmazige en complexe infrastructurele plekken in de wereld. Een goede bereikbaarheid is essentieel voor de concurrentiepositie van vliegvelden, zo ook voor Schiphol. En met de toenemende dynamiek en ontwikkeling van de luchthaven is ruimte schaars. Dankzij de Valet Service is het mogelijk om verderaf gelegen terreinen te gebruiken voor het parkeren van auto’s van reizigers. Daarmee blijft Schiphol bereikbaar en de schaarse ruimte die er nog is op en rondom Schiphol Centrum beschikbaar voor de ontwikkeling van hoogwaardige horeca, retail, leisure en business bestemmingen. 

D&B heeft, in samenwerking met Schiphol, het parkeerproces rondom de Valet Service verregaand geautomatiseerd. Zo worden de snelheden, gereden routes en verplaatsingen van voertuigen getrackt met GPS en vastgelegd in een app en voertuigen worden bij het in- en uitrijden van de garages 360°gefotografeerd in een ‘state-of-the-art’ videostraat. Tevens ontwikkelde D&B een algoritme waarmee zij de capaciteit van het grootste parkeerterrein met meer dan 30% deed toenemen door, in plaats van conventioneel te parkeren in vakken, de voertuigen te “block parken” (in rijen achter elkaar).  

 

Ook gedurende de komende jaren zal de dienstverlening verdere ontwikkeling doormaken. Zo heeft D&B innovaties gepland op het gebied van duurzaamheid, efficiëntie en veiligheid. Tevens heeft D&B aangegeven de gehele CO2-uitstoot van het parkeerproduct te compenseren middels het planten van bomen. Daarmee is het Schiphol Valet Parking-product per 1 maart 2019 als volledig CO2-neutraal aan te merken. 

 

Over D&B The Mobility Group:

D&B The Mobility Group is gevestigd in Amstelveen. Als aanbieder van mobiliteitsdiensten verzorgt D&B onder andere chauffeursdiensten in de vorm van een studentchauffeurprivé chauffeur, valet parkingshuttle service, event support en parkeerbegeleiding

Please reload

Zoeken op tags

Cases

Please reload

Volg ons

  • D&B The Mobility Group LinkedIn
  • D&B The Mobility Group Facebook
  • D&B The Mobility Group Instagram