D&B The Mobility Group opnieuw marktleider valet parking in Nederland

2 Jan 2017

D&B The Mobility Group verrichtte in 2016 ruim 112.000 parkeringen. Dat maakt D&B landelijk de marktleider. En volgens Filip Cwiklinski, General Manager van D&B The Mobility Group zal de populariteit van dit parkeerproduct – onder invloed van maatschappelijke trends – de komende jaren enkel toenemen.

In 2016 parkeerde de valet parkers van D&B The Mobility Group ruim 112.000 voertuigen. Dat zijn er 30.000 meer dan in 2015. Een groei van ruim 36%. D&B verzorgt haar valet parking services voor diverse 5 sterren hotels, restaurants, evenementenlocaties. Kantoren en luchthavens. Filip Cwiklinski is tevreden over de groei: “Valet Parking is een geweldige service. Deze levert een enorme bijdrage aan de uitstraling van een evenement of een hotelbezoek. Tevens nemen we zo de stress van het zoeken naar een parkeerplaats of over een tijdige aankomst op de plaats van bestemming weg. Of dat nu in de binnenstad is, bij de cruise terminal of op een luchthaven. Valet Parking kan de totaalbeleving zeer positief beïnvloeden”. En ook in 2017 verwacht Cwiklinski een groei van haar valet parking activiteiten.

 

Want ook de komende jaren zal de trek van bedrijven en mensen naar de stedelijke gebieden doorzetten. De dynamiek in de stedelijke omgeving neemt toe en vraagt veel van de openbare ruimte, aanwezige faciliteiten en de beschikbare infrastructuur. Qua stedelijke gebiedsontwikkeling is er behoefte aan meer kwalitatieve openbare ruimte waarbinnen de wens naar meer groen en autoluwte de boventoon zal voeren. Dit zal leiden tot de invoer van milieuzones, autoluwe of autoloze binnensteden en buurten, minder parkeergelegenheid in de stad en hogere parkeertarieven.

 

Tegelijkertijd leven we in een maatschappij waarbinnen levens steeds drukker worden en wij altijd onderweg zijn. Tijd is schaars en de behoefte naar gemak neemt toe. “Slechte bereikbaarheid of beperkte parkeermogelijkheden zijn enkele van de hoofdredenen voor mensen om uit te wijken naar alternatieve plekken om te winkelen, cultuur te beleven, uit eten te gaan, een vergadering te hebben of een evenement te organiseren”, aldus Filip Cwiklinski.

Valet Parking is bij uitstek een product dat een oplossing biedt aan bovenbeschreven problematiek in een dynamische omgeving. Locaties blijven bereikbaar en de noodzaak om naar alternatieve plekken uit te wijken wordt minder urgent. Bovendien is het zo dat wanneer men geen additionele tijd kwijt raakt aan het zoeken van een parkeerplek of reistijd van de parkeerplek naar de uiteindelijke plaats van bestemming, men meer tijd kan doorbrengen in de horeca of het winkelgebied. Dat levert geld op. Daar komt bij dat Valet Parking niet enkel een gemaksdienst is die mogelijke stress van het zoeken naar een parkeerplaats of onzekerheid over een tijdige aankomst op de bestemming kan wegnemen. Ook wordt Valet Parking gezien als een luxe service waarmee een enorme bijdrage geleverd wordt aan de wijze waarop men een evenement of concert, het verblijf in een restaurant of hotel of een bezoek aan een kantoor, museum of luxe boetiek beleeft. En dat levert waardering, klanttevredenheid en -loyaliteit op.

 

Over D&B The Mobility Group:

D&B The Mobility Group is gevestigd in Amstelveen. Als aanbieder van mobiliteitsdiensten verzorgt D&B onder andere chauffeursdiensten in de vorm van een studentchauffeurprivé chauffeur, valet parking service en parkeerbegeleiding.

Please reload

Zoeken op tags

Cases

Please reload

Volg ons

  • D&B The Mobility Group LinkedIn
  • D&B The Mobility Group Facebook
  • D&B The Mobility Group Instagram