Betrouwbaarheid Valet Parking aantoonbaar door app

19 Jun 2013

 D&B en Somehow innoveren dienstverlening met mobiele technologie.

In mei namen de chauffeurs van Schiphol Valet Parking een mobiele app in gebruik die de betrouwbaarheid van hun dienstverlening inzichtelijk maakt. Door het vastleggen van gegevens via foto’s, GPS tracking en tips verdween het papierwerk en misverstanden over schade aan auto’s. De app is ontwikkeld door Somehow en was een belangrijk element in het aanbod van D&B Group waarmee zij in 2011 de aanbesteding voor Schiphol Valet Parking wonnen.

 

Toename precisie en punctualiteit

Reizigers leveren hun autosleutels in en kunnen direct door naar hun vlucht. Dienstverlening is gebaseerd op vertrouwen. Het is niet ongebruikelijk dat een Aston Martin of Porsche ingeleverd wordt. Met de Schiphol Valet Parking app registreren chauffeurs via foto’s de staat waarin de auto is en tracken via GPS de route die men naar de parkeergarage rijdt. De precisie en punctualiteit van het werk is hierdoor groter dan via formulieren.

 

Vertrouwen op feiten

“Onze relatie met de klant is ons veel waard. Soms constateert een klant schade aan de auto. Door de app baseren we deze gesprekken nu altijd op feiten en kunnen we vrijwel altijd aantonen dat de schade niet ontstaan is tijdens het verblijf bij ons” aldus Thomas Harms, general manager Schiphol Valet Parking.

 

Winnende propositie

In 2011 won D&B The Mobility Group de Europese aanbesteding voor valet parking. Schiphol zag in dat deze app direct meebouwt aan het betrouwbare imago. Deze staat bij tijd en wijlen onder druk door malafide aanbieders van parkeerdiensten op en rond de luchthaven. De app is door Somehow ontwikkeld in nauwe samenwerking met de chauffeurs. Marco van Heerde, strategic designer bij Somehow, “Wij starten ieder ontwikkelproces met onderzoek naar de motivaties en frustraties binnen een werkproces. Dit zorgt ervoor dat we in vroeg stadium de gebruikers al betrekken en we niet alleen automatiseren, maar juist innoveren.”

 

Over D&B The Mobility Group:

D&B The Mobility Group is gevestigd in Amsterdam. Als aanbieder van mobiliteitsdiensten verzorgt D&B onder andere chauffeursdiensten in de vorm van een studentchauffeurprivé chauffeur, valet parking service en parkeerbegeleiding. 

Please reload

Zoeken op tags

Cases

Please reload

Volg ons

  • D&B The Mobility Group LinkedIn
  • D&B The Mobility Group Facebook
  • D&B The Mobility Group Instagram